Im lepszą analizę zachowania użytkowników na stronach internetowych można wykonać, tym znacznie łatwiej jest zapewnić taką konstrukcję serwisu internetowego, który przyciąga użytkowników, a jednocześnie nie powoduje, że użytkownicy będą rezygnowali z używania strony ze względu na brak wygody jej użytkowania. Sposób nawigowania na stronie jest bardzo ważny szczególnie na rozbudowanych serwisach internetowych. Wówczas stworzenie przyjaznego dla użytkowników, funkcjonalnego serwisu bywa trudniejsze. Z pomocą przychodzi Smartlook.

UX, UI, usability… o co chodzi?

Jednocześnie znaczenie funkcjonalności serwisu internetowego staje się zdecydowanie ważniejsze. W ramach kreowania wygodnych dla użytkowników rozwiązań na serwisach internetowych kluczowa jest odpowiednia analiza zachowań użytkowników. Obecnie coraz więcej firm oferuje bardzo zaawansowane możliwości analizowania zachowania użytkowników na stronach. Takie rozwiązania oferuje między innymi serwis Smartlook, który zapewnia wyjątkową opcję śledzenia zachowania konkretnych użytkowników korzystających ze strony internetowej. Sprawdzenie sposobu zachowywania się użytkownika po wejściu na stronę możliwe jest poprzez zapoznanie się ze nagraniami. Takie nagrania pozwalają na śledzenie tego jak konkretnie porusza się użytkownik kursorem po stronie internetowej.

Czy da się nagrywać zachowanie odwiedzin?

Możliwość śledzenia zachowania konkretnego użytkownika na stronie internetowej to rozwiązanie, które pozwala na zapewnienie bardzo cennych danych. Jednocześnie może to być uzupełnieniem wielu innych form analizowania zachowań użytkowników korzystających ze strony internetowej. Dla wielu stron taka analiza zachowania użytkowników może być kluczowa w zakresie szukania najlepszych rozwiązań w kreowaniu tego jak można z wybranego serwisu internetowego korzystać. Odpowiednie ustawienie elementów strony, kreowanie rozwiązań ułatwiających użytkownikom znajdowania konkretnych informacji, miejsc na stronie jest kluczowe dla wygody użytkownika. Przekłada się to bezpośrednio na korzystanie przez użytkownika z reklam zamieszczanych na stronie, informacji, które ułatwiają zakupy usług czy produktów.

Co oferuje Smartlook?

Za pośrednictwem serwisu Smartlook można wykorzystać różne wersje badania zachowania użytkowników na stronach internetowych. Po pierwsze można zdecydować się na wykorzystanie darmowej wersji. Zarejestrowanie na stronie oraz zamontowanie kodu do śledzenia ruchu użytkowników w kodzie strony pozwala na korzystanie z możliwości oferowanej przez aplikację. Jednocześnie darmowa wersja pozwala na nagrywanie zachowania do tysiąca użytkowników, gdzie nagrania są zapisywane w serwisie i mogą być w dowolnym momencie odtwarzane. W darmowej wersji można również nagrywać do dwudziestu tysięcy użytkowników, gdzie można po nagraniu zachowania tysiąca użytkowników, których nagrania są zapisane resetować nagrania. Wykorzystanie darmowej wersji to możliwość zapoznania się z tym jak przydatne są dane pozyskiwane przez aplikację. Jednocześnie dla wielu serwisów internetowych bywa to wystarczające rozwiązanie, co dotyczy małych serwisów internetowych, które nie posiadają bardzo dużego ruchu.

Ile kosztuje Smartlook?

Wersje płatne aplikacji Smartlook są również dostępne w korzystnych warunkach cenowych, a pozwalają na znaczne rozbudowanie możliwości nagrywania większej liczby użytkowników stron internetowych. Takie nagrywanie odwiedzających to doskonałe rozwiązanie dla dużych serwisów internetowych, które posiadają wiele tysięcy użytkowników, którzy regularnie odwiedzają stronę. Wersje płatne są dostępne w różnych pakietach co również pozwala na wybranie takich pakietów, które pozwalają na zapewnienie dopasowanych rozwiązań do potrzeb konkretnego serwisu internetowego. Odpowiednio dopasowana wersja programu gwarantuje uzyskanie odpowiedniej ilości danych do skutecznej analizy zachowania użytkowników na stronach internetowych. Kupon rabatowy do narzędzia Smartlook znajdziesz na stronie https://www.kupony.org/sklep/smartlook/.

Funkcje dostępne w narzędziu

Aplikacja Smartlook pozwala na zapewnienie dostępu do różnych, przydatnych do wykorzystania funkcji. Do takich funkcji zaliczają się:
– opcja śledzenia konwersji, która pozwala na sprawdzenie jak użytkownicy korzystają z reklam
– automatyczne śledzenie, które pozwala na kontrolowanie wszelkich zachowań użytkowników na stronie z możliwością sprawdzenia takich informacji w dowolnym momencie
– heatmapy kliknięć (mapy cieplne), które pozwalają na kontrolowanie ruchów konkretnych użytkowników w kontekście poruszania się po serwisach internetowych.

Poszczególne opcje dostępne w aplikacji Smartlook pozwalają na wykorzystanie różnych danych zbieranych o użytkownikach, które mogą być wykorzystane przez poszczególnych właścicieli serwisów internetowych w zależności od konkretnych potrzeb serwisu internetowego. Rozbudowana analiza danych dotyczą nagrań z zachowań użytkowników pozwala na szczegółowe badanie między innymi tego jak serwis użytkowany jest za pośrednictwem różnych przeglądarek czy urządzeń.

Zmiany w serwisie

Analizowanie danych dotyczących potrzeb użytkowników w kontekście budowy serwisu internetowego jest kluczowe w kontekście zapewnienia serwisu internetowego, który jest przyjazny. Ma to bardzo duże znaczenie, które wynika z coraz większej konkurencji, która występuje na poszczególnych rynkach internetowych. Użytkownicy mając coraz większy wybór serwisów z tych samych branż, co sprawia, że trudności w użytkowaniu serwisu internetowego mogą prowadzić do zmiany używanego serwisu internetowego. Niezbędne jest również odpowiadanie na potrzeby użytkowników w kontekście możliwych do wprowadzenia zmian w serwisach internetowych związanych z rozwojem technologii internetowych. Szczegółowa analiza dotycząca tego jak użytkownik porusza się po stronie pozwala między innymi ocenić, czy strona nie zawiera trudnych do znalezienia elementów czy też czy strona nie utrudnia znalezienia najcenniejszych informacji.

Nagrywaj, oglądaj, wyciągaj wnioski

Wprowadzanie zmian w serwisie internetowym bez pogłębionej analizy serwisu internetowego może nie przynosić oczekiwanych rezultatów. Natomiast pogłębiona analiza zachowań użytkowników nowych czy powracających na serwis internetowy pozwala na ustalenie potrzeb użytkowników w kontekście tego jak serwis powinien być zbudowany.

Więcej informacji na temat nagrywania zachowania użytkowników Twojej strony internetowej znajdziesz pod adresem https://www.kupony.org/blog/smartlook-pomoze-ci-zrozumiec-twoich-klientow/.