E-mail marketing to wciąż jedna z najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Choć wiele osób wskazuje na spadek skuteczności mailingu to należy zwrócić uwagę na to, że wszystko zależy od tego w jaki sposób się z tej metody korzysta. A korzystać z e-mail marketingu nadal warto.

E-mail marketing jest tani

Przede wszystkim głównym powodem, dla którego nadal warto korzystać z e-mail marketingu jest fakt, iż jest to niedroga forma kampanii marketingowej. Oczywiście wszystko zależy od tego z jakiego narzędzia skorzystamy i za co dokładnie będziemy płacić. Na rynku mamy bowiem wiele narzędzi, a jakże ma inną politykę opłat. Wśród popularnych narzędzi do realizacji kampanii e-mail marketingowych wyróżnić można np. Sendy oraz MailWizz. To aplikacje wolnostojące, czyli instalowane na swoim serwerze. Natomiast w formie usługi najpopularniejsze w Polsce są FreshMail oraz GetResponse.

Różne narzędzia, różne opłaty

Każde z nich różni się swoją polityką opłat. W przypadku Sendy opłatę ponosimy tylko raz, w momencie zakupu licencji na użytkowanie oprogramowania. Potem możemy z niego korzystać do woli bezpłatnie. Natomiast jeśli mowa np. o FreshMail to opłatę ponosimy w zależności od liczny odbiorców, do której wysyłana jest wiadomość, bądź decydujemy się na miesięczny abonament. To jaką opcję wybierzemy zależy tylko i wyłącznie od tego jak często korzystamy z tej formy marketingu. Tak czy inaczej, e-mail marketing jest wciąż jedną z najtańszych form kampanii marketingowej.

E-mail marketing to szereg zalet

Oprócz kwestii niskich kosztów realizacji, e-mail marketing ma jeszcze sporo innych zalet. Kolejną zaletą jest prostota w realizacji tego typu kampanii. Wymienione wcześniej narzędzia do realizacji kampanii e-mail marketingowej pozwalają na stworzenie i realizację kampanii w sposób niezwykle prosty. Wszystko m.in. dzięki możliwości skorzystania z wielu szablonów kreacji mailingowych. Można je w szybki i prosty sposób dostosować do własnych potrzeb.

Korzystaj z szablonów, najlepiej własnych

Dzięki temu nie ma konieczności tworzenia całych kreacji od początku, gdzie często potrzebna byłaby do tego specjalistyczna wiedza. W przypadku takich narządzi jak np. Sendy nie jest to konieczne. Nie można oczywiście zapomnieć przy tym, że e-mail marketing daje nam możliwości niezwykle szybkiego dotarcia do ogromnej grupy odbiorców. Po stworzeniu odpowiedniej kreacji wiadomości mailowej za pomocą kilku kliknięć nasza wiadomość może w kilka chwil trafić do nawet setek odbiorców.

Analityka w e-mail marketingu to podstawa

Co ważne, e-mail marketing jest niezwykle mierzalną formą marketingu. Dzięki temu zawsze można ocenić czy zrealizowana kampania odniosła zamierzony skutek. Ma to niezwykle ważne znaczenie w aspekcie wyliczenia zwrotu z inwestycji. Narzędzia do realizacji kampanii marketingowych pozwalają nam na pozyskanie dokładnych danych dotyczących skuteczności dostarczenia i otrzymania wysłanej wiadomości, a także co najważniejsze ich konwersji.

E-mail marketing skuteczny, popularny i tani

Jak zatem widać e-mail marketing jest nie tylko wciąż skuteczny, ale także cechuje się wieloma zaletami. To wszystko sprawia, że tak forma marketingu wciąż nie traci na popularności. Wręcz przeciwnie. Coraz więcej firm i agencji sięga właśnie po e-mail marketing jako jeden z kluczowych kanałów komunikacji reklamowej oraz marketingowej.

Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z e-mail marketingiem to zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem na start będzie model SaaS, czyli na przykład FreshMail, GetResponse lub zagraniczny AWeber.