Szeroko pojęta branża marketingowa ma w czasach współczesnych potwornie trudne zadanie, by sprawnie docierać ze swoimi reklamami do odbiorcy. Kiedyś było łatwiej – reklama w telewizji była droga, ale bardzo skuteczna, podobnie jak ta w radiu czy lokalnej gazecie.

Warto sięgać po nowoczesne metody

Świat ma jednak to do siebie, że absolutnie wszystko potrafi sprowadzić do absurdu i tak też jest w tym przypadku. Przykre fakty są takie, że umysły wszystkich osób, które mijamy w trakcie dnia są atakowane tysiącami różnych bodźców – dźwięków, obrazów, smaków, zapachów – i gdyby mózg chciał je codziennie i skrupulatnie analizować, to byłaby to prosta droga do szaleństwa.

Jak zrobić, by e-mail marketing był skuteczny?

Oznacza to ni mniej, ni więcej tyle, że dołożenie cegiełki do tego wszystkiego poprzez umieszczenie swojej reklamy na billboardzie lub w telewizji może mieć skuteczność, którą najbezpieczniej byłoby określić mianem dyskusyjnej. Istnieją na szczęście sposoby na to, by zwrócić na siebie uwagę w sposób nieco bardziej skuteczny i prawdopodobnie mniej nachalny.

Już dziś zacznij tworzyć bazę subskrybentów

E-mail marketing to piekielnie prosta i skuteczna zarazem forma reklamowania swoich produktów, polegająca na rozsyłaniu czegoś w rodzaju wirtualnych ulotek do osób, które zaznaczyły subskrypcję tego typu usługi na stronie internetowej, stronie na Facebooku lub dowolnym innym sposobem. Nie jest bowiem tak, że e-maile z ofertą można rozsyłać do wszystkich – jeśli odbywa się to wbrew ich woli, zdecydowanie nie można określić tego mianem e-mail marketingu. Dlatego główny wysiłek należy włożyć właśnie w zorganizowanie dużej bazy klientów. Jeśli mamy z tym problem, nic straconego.

Jeszcze nie masz listy, a chcesz wysyłać e-maile?

Portale internetowe oferują odpłatne wykonanie usługi e-mail marketingowej. Jest to jednak zabieg jednorazowy i wcale nie tak tani. Dużo skuteczniej i w finalnym rozliczeniu taniej jest zbudowanie własnej listy odbiorców. W ogóle wspomniane usługi czynią cały marketing bardzo zautomatyzowanym i przyjemnym, wymagającym niewielkiej ingerencji, więc warto zainteresować się którymś z tych rozwiązań, by zaoszczędzić nieco czasu.

Najpopularniejsze narzędzia do e-mail marketingu

Niewątpliwie najpopularniejszy na świecie jest MailChimp. W Polsce zaś najwięcej firm używa aplikacji FreshMail. Warto też sprawdzić AWeber oraz GetResponse. Jest tego znacznie więcej. Są też aplikacje, za które płaci się raz i użytkuje bez limitu. Przykładami są tutaj MailWizz oraz Sendy. Obydwa narzędzia kosztują jedynie 59 dolarów. Darmowe rozwiązanie to phpList, ale mi nie przypadł do gustu. Zakupiłem MailWizz i bardzo go polecam.

Pamiętaj, wysyłka e-maili reklamowych bez zgody adresata jest nielegalna i nieskuteczna.