Masz dobry produkt i zastanawiasz się jak go wypromować? Jak stworzyć oryginalną markę? Warto się dowiedzieć, o czym należy pamiętać w czasie wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek.

Analiza rynku

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu nowej marki, jest źle przeprowadzona analiza rynku. Wprowadzenie nowego produktu na rynek powinno być poprzedzone dokładnymi i dogłębnymi badaniami. Tylko posiadając odpowiednie informacje można właściwie zaplanować kampanię promującą markę.

Dobrze przeprowadzona analiza daje odpowiedź na pytanie czy na dany produkt w ogóle istnieje zapotrzebowanie oraz jaka jest konkurencja na rynku. Badania są również potrzebne w celu dokładnego określenia grupy docelowej. Bez odpowiedzi na te pytania nie jest możliwe określenie potrzeb potencjalnych klientów a co za tym idzie opracowanie dobrej kampanii promocyjnej.

Wiele firm popełnia też błąd podczas planowania polityki cenowej. Cena produktu nie tylko musi być dostosowana do jego jakości ale również do możliwości finansowych grupy docelowej. Cena produktu nie może być zbyt wysoka, ale też i zbyt niska, ponieważ wtedy klient może nabrać wątpliwości co do jego wartości.

Opakowanie i etykieta

Jednym ze skuteczniejszych i tańszych sposobów na promocję produktu jest jego odpowiednie opakowanie. Wiele firm zapomina o tym, że etykieta i opakowanie powinny stanowić jedno z kluczowych elementów kampanii promujących markę. Warto poświęcić dużo uwagi by ten element był dobrze opracowany. Opakowanie powinno być nie tylko ładne, ale również praktyczne. Natomiast dobrze jest gdy etykieta jest zarówno czytelna jak i oryginalna. Przy projektowaniu należy wziąć pod uwagę też oczekiwania grupy docelowej. Warto też wykorzystać najnowsze technologie takie jak na przykład etykieta sleeve dostępna tutaj czy tłoczenie na gorąco.

O czym należy pamiętać?

Czasami jednak nasze plany mogą być zakłócone przez niezależne procesy rynkowe. Nie na wszystko mamy wpływ, jednak można się w pewien sposób zabezpieczyć. Istnieją pewne reguły, które pozwalają uniknąć błędów. Na przykład w czasie kryzysu, należy unikać wprowadzania na rynek produktów luksusowych. W tym okresie największym powodzeniem cieszą się towary tanie i niezbędne. Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej warto też sprawdzić jakie plany ma konkurencja.

Bardzo ważne jest także, by wprowadzanie produktu na rynek rozpocząć dopiero wtedy, gdy wszystko jest całkowicie gotowe. Przyspieszanie kampanii z reguły jest przyczyną dużych strat. Gdy nie jesteśmy przekonani, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik, lepiej poczekać.