Zdrowie intymne to nie tylko unikanie wielu chorób, a w szczególności infekcji. To także dbanie o układ rozrodczy, czyli znajdujące się w nim mięśnie lub np. o odpowiednie nawilżenie pochwy. Co powinniśmy robić, abyśmy mogły powiedzieć, że rzeczywiście troszczymy się o własne zdrowie intymne?

Podstawowe informacje o ćwiczeniu mięśni Kegla

Przede wszystkim należy ćwiczyć mięśnie Kegla. To bardzo proste, wystarczy się tylko tego nauczyć. W Internecie można znaleźć wiele artykułów poradnikowych na ten temat oraz filmików, które jasno pokazują jak to zrobić. Odpowiednio wypracowane mięśnie Kegla nie tylko uławiają osiągnięcie orgazmu i potęgują wrażenia seksualne, ale również pomagają przy porodzie, pozwalają zachować lepszy stan pochwy w okresie połogu, jak i zapobiegają wielu bardzo wstydliwym chorobom kobiecym, jak np. nietrzymane moczu.

Ćwiczenia mięśni i co jeszcze?

Poza ćwiczeniem mięśni dna miednicy należy również przestrzegać zasad, które pomagają nam w ograniczeniu zakażeń intymnych. Dochodzi do nich najczęściej z powodu częstych kontaktów seksualnych z przypadkowymi partnerami. Chorobę można złapać także na basenie, saunie lub w publicznej łaźni. Istotna jest również odpowiednia higiena, która polega nie tylko na zachowaniu właściwej częstotliwości, ale również na używaniu odpowiednich kosmetyków, które nie działają negatywnie na pochwę.

Dbanie o własne zdrowie intymne jest bardzo ważne, ale nie jest możliwe do wykonania, jeśli kobieta nie posiada odpowiedniej wiedzy. Lekarze ginekolodzy informują swoje pacjentki o tym, że powinny starać się jak najwięcej dowiedzieć na temat swojego zdrowia intymnego, a także zmian zachodzących w ich organizmach nie tylko na przestrzeni lat, ale także w każdym okresie menstruacyjnym. Przykładem ciekawego artykułu jest „Tajemnice owulacji”. Podobne tego typu treści można znaleźć na portalu kobiecosc.info.