Synonimem nowoczesności jest firma Uber. To alternatywne rozwiązanie dla tradycyjnych taksówek. W celu zamówienia samochodu z kierowcą trzeba po prostu wykorzystać działającą intuicyjnie aplikację mobilną. Właścicielom prywatnych samochodów, którzy są pracownikami przedsiębiorstwa Uber, bardzo często zarzuca się, że nie mają licencji, uprawniającej do wykonywania zawodu przewoźnika.

I cóż z tego, że kierowca samochodu nie jest licencjonowanym taksówkarzem, jeżeli okaże się milszy, mniej gburowaty i mniej nieszczęśliwy, bo musi jeździć. Kierowcy firmy Uber jeżdżą dla przyjemności, jeżdżą, bo chcą, jeżdżą, bo sprawia im to przyjemność, a jeśli przy tym zarabiają pieniądze, to jest to zgodne z zasadą, że za dobrze wykonaną pracę należy się wynagrodzenie.

Czy samochodami Uber można przewozić niepełnoletnie dzieci?

Nie na wszystkie pytania można znaleźć odpowiedzi w regulaminie firmy. W zasadzie, zgodnie z obowiązującym przepisami, dzieci do lat dwunastu powinny być przewożone w przeznaczonych dla nich fotelikach. Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego, warto jednak zastanowić się nad tym, jak wygląda ta kwestia w praktyce.

Tak naprawdę kierowca firmy Uber nie musi wyrazić zgody ani na przewożenie niepełnoletnich dzieci, ani na przykład na transport zwierząt. Jednak i w tym przypadku można by znaleźć sensowne rozwiązanie, pod warunkiem, że zarówno pasażer, jak i kierowca wykażą maksimum dobrej woli.

Dobrze byłoby poza tym po zamówieniu za pomocą aplikacji mobilnej kursu zadzwonić do kierowcy i uprzedzić go, kogo będzie przewoził. Wymaga tego zwyczajna uczciwość i lojalność, a wtedy na pewno można o wiele lepiej dojść do porozumienia. Przy odrobinie dobrej woli można znaleźć wyjście z sytuacji. Wystarczy, że dorosła osoba posadzi dziecko na kolanach i razem z pociechą przypnie się pasem, zwłaszcza, że na terenie miasta odległości nie wynoszą kilkudziesięciu kilometrów. Nikt rozsądny nie wybrałby się w drogę w takich warunkach na taką odległość.

Proszę nie trąbić na alarm. Żaden z licencjonowanych taksówkarzy (autor artykułu nie spotkał się z tym) nie ma na stałe zamontowanego fotelika dla niepełnoletnich dzieci, co wcale nie oznacza, że ich nie zbierają z rodzicami czy opiekunami.

Czy kierowcy Uber mają obowiązek czekania na klienta?

Tak, zgodnie z ustaleniami powinni czekać, jednak ten czas postoju nie może przekraczać dziesięciu minut. Jeżeli się wydłuża, to obowiązek przechodzi na pasażera. W jakim sensie? W takiej sytuacji to klient powinien poinformować właściciela samochodu, że nie jest w stanie pojawić się o wyznaczonej godzinie. Wówczas może po prostu zrezygnować z kursu (poniesie koszty postoju), albo poprosić kierowcę, żeby jeszcze trochę poczekał.

Jeżeli sytuacja zostanie rozwiązana kulturalnie, jedna i druga strona nie odczuje przykrości, a co za tym idzie, przekona się, że można darzyć się wzajemnym szacunkiem.

Czy kierowcom Uber oraz ich klientom mogą zdarzyć się pomyłki?

Mogą, jednak są to teraz sporadyczne przypadki. Najczęściej mylą się jednak pasażerowie, ponieważ albo w ogóle nie sprawdzają rejestracji samochodu, albo po prostu nie weryfikują ani swoich, ani kierowcy danych. Według najnowszych raportów takie sytuacje coraz rzadziej się zdarzają, a co za tym idzie, współpraca pomiędzy klientami a kierowcami przebiega sprawnie.

Firma Uber bardzo szybko się rozwija, przybywa chętnych do wykonywania tej pracy kierowców, toteż w ferworze codziennej pogoni czasami może dojść do błędu. Pomyłki zdarzały się na przykład z powodu niedokładnego rozpoznania auta. Ci, którzy przemieszczają za pośrednictwem firmy Uber, wiedzą już, że samochodów tej samej marki jest bardzo dużo, a najlepiej rozróżnia się je, sprawdzając numer rejestracyjny.

Podsumowanie

Nie sposób omówić wszystkich zagadnień związanych z przedsiębiorstwem Uber. Autor artykułu ma nadzieję, że udało mu się odpowiedzieć na nurtujące Was kwestie. To dla Was bowiem mogą być przydatne informacje, o ile jeszcze nie słyszeliście o Uberze. Przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji sprawdźcie nasz kod promocyjny Uber i odbierzcie darmowy przejazd.