Renault Captur to auto w pełni dostosowane do warunków miejskich: jest wygodne, zaskakująco zwrotne, a dodatkowo stojąc w korkach, oszczędza paliwo.

Pierwsze skojarzenie odnośnie Captura najczęściej dotyczy designu. Charakterystyczne, dwukolorowe nadwozie stało się znakiem rozpoznawczym starszego brata Kadjara. Prezentuje się modnie, a jednocześnie jest niewiele większe od Clio, więc zręcznie lawiruje na wąskich uliczkach i jest w stanie zaparkować tam, skąd inne crossovery muszą odjechać. Dzięki wysokiemu prześwitowi – nie straszne mu nawet polskie drogi. Osoby jeżdżące głównie po mieście docenią też bardzo dobrą widoczność, wysoki komfort prowadzenia, a przede wszystkim silniki dostosowane do miejskich warunków.

Dzięki downsizingowi, zarówno 2 nowoczesne silniki benzynowe, jak i diesel pozwalają na znaczące obniżenie spalania, nie odbierając przyjemności z jazdy: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/captur/osiagi.html Wysokoprężny dCi 90 pozwala zaoszczędzić najwięcej – schodząc do 3,7 l/100 km w cyklu mieszanym, a jednocześnie zapewnia moment obrotowy220 NM już od najniższych obrotów. TCe 120 daje moc 118 KM, a zestawiony z nim dwusprzęgłowy 6-biegowy automat EDC umożliwia szybką zmianę przełożeń i dynamiczną jazdę, przy czym auto pali tyle samo, co przy skrzyni mechanicznej.

Dodatkowo Captur został wyposażony w nowe, ekologiczne systemy, dzięki którym można sporo zaoszczędzić. Układ Stop&Start wyłącza silnik zawsze, gdy zatrzymamy auto, a kiedy chcemy ruszyć, uruchamia go niemal natychmiast – to szczególnie przydatne w ruchu miejskim. Z kolei Energy Smart Management umożliwia inteligentne zarządzanie energią kinetyczną podczas hamowania i zwalniania.

renault captur wnętrze

fot. materiały nadesłane

Jak przystało na Renault, Captur kusi też najnowszymi multimediami. R-Link Evolution nie na darmo został uznany najbardziej intuicyjnym systemem 2014 roku: wyposażony w 18-centymetrowy ekran dotykowy, bezprzewodowo łączy się z telefonem, umożliwia korzystanie z nawigacji i szeregu aplikacji. Wyposażenie Captura różni się w zależności od wersji (Life, Alize, Zen, Intens, XMOD). Serie limitowane kuszą chromowanymi elementami i skórzaną tapicerką, z kolei XMOD dostosowany do jazdy po błocie czy piasku spodoba się amatorom przygód.

Z punktu widzenia osoby jeżdżącej głównie po mieście, bardzo istotna jest kwestia bezpieczeństwa. Tutaj też Captur nie zawiedzie, bo uzyskał 5/5 gwiazdek w niezależnych testach NCAP – w każdej wersji ma czołowe i boczne poduszki, kontrolę zapięcia pasów i ESP.